Pozycjonowanie stron internetowych to niezwykle ważny element strategii marketingu online. Wielu przedsiębiorców zastanawia się jednak, czy skupić się na SEO ogólnym, czy lepiej sprawdzi się pozycjonowanie lokalne, czyli skierowane na miejscowość lub dzielnicę. Poznaj zalety i wady obu metod oraz kiedy warto postawić na lokalną strategię SEO.

Na czym polega pozycjonowanie na dzielnicę?

Pozycjonowanie na dzielnicę to strategia SEO, która skupia się na promocji firmy lokalnie, tylko w obrębie małego obszaru — np. jednej dzielnicy lub nawet osiedla. W przeciwieństwie do SEO ogólnego kampania promocyjna jest skierowana do niewielkiej, ale precyzyjnie dobranej grupy osób. 

Chcesz zwiększyć widoczność swojej strony w sieci? Wejdź na stronę BestWebKrk i sprawdź, jakie działania w ramach pozycjonowania będą dla Ciebie najskuteczniejsze. Zawsze warto je dobierać do określonych potrzeb i zakresu działania  Twojej firmy. 

Dla kogo pozycjonowanie lokalne na dzielnicę?

Pozycjonowanie skierowane do mieszkańców niewielkiego obszaru, takiej jak osiedle czy dzielnica jest korzystne szczególnie dla firm o zasięgu typowo lokalnym, szczególnie działających w formie stacjonarnej. Jeśli zastanawiasz się, czy pozycjonowanie lokalne w Krakowie to dobre rozwiązanie również dla Twojej firmy, kliknij podany link, aby dowiedzieć się więcej. Pozycjonowanie na konkretną dzielnicę może być polecane dla przedsiębiorstw, które obsługują klientów głównie z najbliższej okolicy, takich jak:

  • restauracje, 
  • salony kosmetyczne,
  • salony fryzjerskie,
  • sklepy spożywcze,
  • firmy budowlane, 
  • gabinety lekarskie. 

Jeśli chcesz przyciągać klientów z najbliższej okolicy i uniknąć dużej konkurencji, pozycjonowanie na dzielnicę może się okazać najskuteczniejszym rozwiązaniem.

SEO lokalne - Firma BestWebKrk

Jakie są zalety pozycjonowania lokalnego na dzielnicę?

Sprawdź, co możesz zyskać, jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie strony na konkretną dzielnicę. 

  • Większa precyzja w dotarciu do klienta — użytkownicy często wyszukują usługi w pobliżu swojego miejsca zamieszkania, wpisując w wyszukiwarkę  np. „mechanik Prądnik Biały” zamiast „mechanik Kraków”. Dzięki temu masz większe szanse na przyciągnięcie zainteresowanych klientów.
  • Mniejsza konkurencja — w porównaniu do ogólnego SEO, w którym rywalizujesz z firmami z całego miasta, pozycjonowanie lokalne pozwala konkurować na bardziej zawężonym obszarze. To oznacza, że możesz znacznie łatwiej osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
  • Niższe koszty reklamy — kampanie Google Ads i SEO na poziomie dzielnicy są zazwyczaj tańsze w przeprowadzeniu niż pozycjonowanie ogólne, ponieważ konkurencja jest mniejsza, więc stawki za kliknięcie (CPC) często są niższe.
  • Większa szansa na pozytywne recenzje i opinie lokalnych klientów — Google ceni recenzje od lokalnych użytkowników, więc może poprawić Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania.
  • Lepsze wyniki w Google Maps — pozycjonowanie strony na dzielnicę pomaga w optymalizacji wizytówki Google My Business, dzięki czemu firma może pojawiać się wyżej w wynikach lokalnych.

Pozycjonowanie na dzielnicę może być bardzo efektywną strategią dla lokalnych firm. Weź jednak pod uwagę, że jeśli Twoja firma obsługuje klientów z całego miasta lub kraju, lepszym wyborem może być SEO ogólne.